пʼятницю, 11 січня 2008 р.

KDE4: суб'єктивний погляд користувача Gnome

Я не користувався KDE мабуть вже років три. Так, я типовий гномер і мені дуже імпонує саме підхід Gnome до побудови інтерфейсу користувача. Але сьогодні відбулася знакова подія у альтернативному лагері - відбувся реліз KDE4. Бажаючи подивитися, що ж воно таке я зайшов на kde.org і завантажив LiveCD з OpenSUSE. Я запустив його під VirtualBox (під VMWare диск взагалі завантажувався відмовися, дивно...) і зараз спробую описати свої враження. Одразу нагадаю, що я не збираюся порівнювати KDE4 з гілкою KDE 3.5.x, мій погляд на нього обмежується поглядом користувача Gnome 2.20. Також я не збираюся порівнювати Ubuntu і OpenSUSE, не у тому зараз моя ціль.

Отже, дочекавшись завантаження системи я побачив наступну картину:



Перше, що кидається в очі - це новий фірмовий стиль Oxygen. Важко судити наскільки він красивий, ну який є такий є. Інтерфейс цілком у стилі KDE - одна нижня панель у стилі Windows. Велика синя кнопка зліва викликає стартове меню, а у правій частині знаходиться годинник, трей, аплет Klipper (багаторівневий буфер обміну) та перемикач робочих столів. Спробував потикати мишкою по панелі і проглянути контекстні меню. Дивно, але так і не знайшов де можна відрегулювати її розміри. Спроба взятися з панель і перетягнути її до іншого краю екрану також не вдалася - нуль реакції. Звичайно внизу їй мабуть найкраще місце, але все ж таки дивно. Клацнув правою кнопкою на годиннику і обрав Digital Clock Settings, як виявилося там можна лише регулювати параметри відображення годинника.......а де ж можна змінити дату й час? І три кнопки в діалоговому вікні як і раніше: OK, Apply та Cancel. Знову дивно. У Gnome цілком логічно щоб змінити дату потрібно клацнути по годиннику, а у діалогових вікнах лише одна кнопка - Закрити. Кинувся в очі новий елемент у верхньому правому куті екрану, як виявилося це був аплет для керування віджетами на робочому столі. От це сподобалося, віджети додаються просто і реалізовані непогано. У Gnome для підтримки віджетів потрібно встановлювати додатковий пакет, тут підхід KDE4 виглядає непогано.



Клацнувши по робочому столу можна змінити фонову картинку, тут все цілком логічно. Тепер перейдемо до меню:



Хм. Досить цікава конструкція. У верхній частині є поле пошуку, якщо там наприклад почати вводити назву програми, то кількість пунктів меню поступово буде зменшуватися доки ви там не побачите ту програму яку шукали. Мабуть корисно. Розділ Applications аналогічний меню Програми у Gnome. Але тут меню не розгортається в сторону, а підменю перекриває попереднє, крім того щоб рокрити меню по ньому потрібно клацнути, простого наведення мишкою недостатньо. Для того щоб повернутися на рівень вгору потрібно клацнути по стрілочці ліворуч. Як на мене, то це тупо. А ще вразила така річ: коли обираю категорію Graphics, то у ній знаходяться ще дві підкатегорії (!) Image Editing та Viewer у яких у свою чергу знаходяться відповідно графічний редактор KolourPaint та переглядач Gwenview. Навіщо робити як на мене ще один зайвий рівень меню не зрозуміло, імхо простого сортування по основним категоріям більш ніж достатньо.

Пункт Computer об'єднує у собі гномівські меню Місця та Система. Розділи аналогічні Favourites та Recently Used у Gnome немає, але у нас є Недавні документи, а у KDE4 такого не видно. Досить спірним виглядає виділення цілого окремого розділу Leave з функціями типу вимкнення, перезавантаженням та ін. Тут підхід Gnome з однією кнопкою у кутку екрану мені більше до вподоби. Власне стартове меню мені чесно кажучи не сподобалося, я думаю, що меню в KDE 3.5 було зручніше, та і своє меню Gnome я б на це не проміняв.

Підемо далі. Глянемо у системні налаштування.



Дещо нагадало Gnome Control Center. У порівнянні зі старим перевантаженим опціями монстроподібним Цетром керування KDE, новий дизайн центру керування виглядає непогано. Але мене найбільше цікавив новий перемикач клавіатурних розкладок. Як відомо, попередні версії KDE завжди цим страждали. Дійсно, перемикач розкладок відремонтували, я без проблем додав українську розкладку і налаштував Ctrl+Shift для перемикання. Відповідний аплет з прапорцем у нижній панелі з'явився автоматично, не дарма все ж таки розробники KDE витратили стільки часу :). До речі порившись у центрі керування я таки знайшов як і годинник налаштувати, але чому цього ж не можна зробити просто клацнувши мишкою по годиннику на панелі мені все ж таки не зрозуміло, адже це досить очевидна річ. Де змінити розміри панелі і чи можна додати додаткові я так і не знайшов, хоча ніби шукав уважно. В усьому іншому великих відмінностей від Gnome я не побачив, все досить типово. Не зміг втриматися, заглянув у YaST, хоча й обіцяв не порівнювати SUSE та Ubuntu. Як виявилося, нічого особливого, в Ubuntu налаштування реалізовано нічим не гірше. Не очевидно як на мене розташування пункту Install Software у розділі Computer стартового меню. У Gnome пункт Додати/Видалити знаходиться у меню Програми, що цілком логічно.

Далі я запустив файловий менеджер. Нині його роль виконує Dolphin.



Виглядає досить симпатично, зловив себе на думці, що насправді Dolphin мені дуже сильно нагадує Nautilus. Хм, це мені здається вже не вперше але схоже KDE таки дійсно стає більше схожою на Gnome. Власне про файловий менеджер мало, що можна сказати, як і Nautilus він інтуітивно зрозумілий, функціональний і зручний. Звернув увагу, що домашній каталог користувача абсолютно пустий. У Gnome там автоматично є папки Documents, Music та Videos, що логічно бо їх всеодно довелося б створювати власноруч. Правда у KDE4 у контекстному меню доступні шаблони файлів для створення, а у Gnome далеко не очевидно, що для цього потрібно створити папку Templates і накидати туди власноруч зроблені шаблони різних типів.

Оглянув стандартні програми. Заодно ще раз згадав незлим теплим словом це тупе стартове меню. Вибачте мене будь-ласка, але меню по якому потрібно клацати щоб розкрити підменю і вкладення більше ніж на два рівні це дійсню дурість. Уявіть, ви заходите у Applications->System->Terminal і бачите там один єдиний пункт. Як ви думаєте він називається? Вірно - Terminal! Питається з якого бодуна потрібно було вставляти Terminal у підменю Terminal. Працювати з таким меню кожного дня це мабуть була б мука, добре, що хоч функція пошуку є.

Вікно терміналу доречі тепер можна розбивати на дві частини. Для чого це потрібно правда я так і не додумався, але може комусь і буде корисно.



Всі програми як і саме середовище тепер переписано під Qt4. Це звісно ж можна лише вітати, Qt4 - дуже хороша бібліотека, мені вона самому дуже подобається, у порівнянні з Qt3 її серйозно переробили у кращу сторону.

Симпатично виглядає чудовий текстовий редактор Kate (це аналог gedit у KDE).



А так нині виглядає калькулятор:




З'явився універсальний переглядач документів Okular, такий собі аналог Evince. Konquerror став простішим ніж раніше і тепер виконує роль лише веб-браузера. Як на мене це правильно, раніше він був занадто монстроподібним.



Що стосується загальних вражень, то KDE4 мені ще здалася дещо сируватою, декілька разів вилітало повідомлення про помилку, а одного разу система взагалі зависла. Розробники обіцяють версію 4.1 до літа, маю надію, що дрібні глюки будуть виправлені. Крім того потрібно не забувати, що KDE4 переписали практично з чистого листа і на рівні архітектури у неї кардинальні зміни у порівнянні з попередніми версіями. Потенціал системи величезний, але у той же час автори повинні розуміти, що кінцевого користувача більше цікавить зовншній вигляд і зручність ніж API та тому подібні високі матерії. Швидкість роботи інтерфейсу та розрекламовані графічні навороти віконного менеджеру KWin я звісно не оцінював, бо тестував систему під VirtualBox.

Отже спробую підвести риску.
Що сподобалося:
  • Використання бібліотек Qt4 та вирішення старих проблем шляхом кардинальної зміни ідеології.
  • Досить приємний стиль Oxygen.
  • Розумна кількість налаштувань на фоні старих версій KDE, нове середовище сильно нагадує підхід Gnome з його HIG.
  • Зручний файловий менеджер Dolphin, що прийшов на зміну перевантаженому функціями Konquerror.
  • Реально працюючий аплет перемикання розкладок клавіатури.
  • Зручна реалізація віджетів робочого столу.
  • Функція пошуку у головному меню.
  • Наявність готових шаблонів для створення файлів у контекстному меню Dolphin.
Що не сподобалося:
  • Відверто жахливе стартове меню, як на мене то навіть меню WindowsXP набагато краще.
  • Відсутність можливості змінити розміри панелі, та й взагалі я не знайшов ніяких аплетів для її налаштування.
  • Відсутність можливості зкорегувати час і дату через контекстне меню годинника на панелі.
  • Занадто велика вкладеність меню Applications, що реально заважає роботі.
  • Нелогічне розташування аплету встановлення/видалення програм.
  • Як і раніше стандарт KDE - це три кнопки у діалогових вікнах. У Gnome прийнято обходитися однією і мені це більше подобається.
  • Низька стабільність системи в цілому.
Остаточний висновок: Як подальший розвиток KDE, я вважаю, що нова четверта версія це великий крок уперед, проте думаю, що всім потрібно ще дочекатися офіційного виходу 4.1 аж доки вона набуде необхідної стабільності і доки приберуть дрібні глюки. Серйозні зміни на рівні API та переведення середовища на платформу Qt4 варті глибокого респекту. Якщо ж говорити про мої враження від KDE4 як користувача Gnome, то нічого вражаючого я у ній не помітив, крім можливо того факту, що сучасна KDE починає рухатися у тому ж напрямку, що і Gnome, тобто до більш логічного і зручного інтерфейсу. Хоча ні нижня панель ні стартове меню відчуття комфорту не подарували, швидше навпаки, у той час інші компоненти здалися цілком непогано реалізованими. Думаю KDE4 не перетягне на свій бік нинішніх користувачів Gnome, але вона буде напоганим стимулом для команди розробників останнього вводити нові зручності щоб утримувати свої позиції (тим більше, що у Topaz Brainstorm є багато корисних і цікавих ідей).
Мороженные и сушеные грибы,Мороженные и сушеные грибы,

Реклама

отдых в анапе 2009,Ищете базу недвижимости России - продажа недвижимости в России. Недвижимость: цены.,автомобильный сайт BMW X5, для любителей,Цифровое печатное оборудование: оборудование для полиграфии. Срочная полиграфия.,

Немає коментарів:

Дописати коментар